Halong Bay en een weekend met Ee! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filou Lorijn - WaarBenJij.nu Halong Bay en een weekend met Ee! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Filou Lorijn - WaarBenJij.nu

Halong Bay en een weekend met Ee!

Blijf op de hoogte en volg Filou

20 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

Xin Chào,

Halong Bay wat ben je mooi! Op zaterdagochtend om 04:30 ging onze wekker. We renden door de regen naar de taxi die ons naar het treinstation bracht. Na een reis van 2 uur met de trein en 1 uur met de speedboot kwamen we aan op het mooie plekje. De eerste dag hebben we Cat Ba Island verkend met de scooter. Dit was mijn eerste scooterervaring in mijn 20 jarige bestaan! Ik vond het heerlijk om te rijden en tegelijk de mooie omgeving te zien. Die avond hebben we gegeten in een restaurantje wat nogal grappig georganiseerd was. De ober bakte er niks van en deed er letterlijk een half uur over om onze bestelling op te nemen. Vervolgens zagen we dat de burgers van het restaurant ernaast kwamen en de pizza’s kwamen van een vrouwtje die aan kwam rijden op haar scooter. En de rest.. geen flauw idee! De tweede dag hebben we een boottripje gemaakt waar we ondertussen konden kanoën, snorkelen en een stop konden maken op Monkey Island. Ja, een eiland vol aapjes! Halong Bay ligt aan de kust en wordt gekenmerkt door het blauwe water waar grote rotspartijen uitsteken. Mooi fotomateriaal dus! Die avond hebben we op een drijvend restaurant gegeten op het water waar we een vis kozen die voor onze ogen werd geslacht en bereid.

Laatst zijn we naar het water puppet gegaan. Dit is een show in Hanoi waar er door middel van stokken onder water poppen worden bespeeld onder het genot van live instrumenten. Een bijzondere ervaring! Ook de voetbalwedstrijd waar we naartoe gingen was erg leuk. Hoewel Irak in de laatste minuut nog gelijkspel had gemaakt waren alle Vietnamezen nog erg positief en rustig. In Nederland gaat dit er wel anders aan toe. En ik heb mijn nieuwe lievelingsfilm ontdekt! We zijn naar The Martians geweest, echt een aanrader. Heerlijk dat de nieuwste en Engels gesproken films gewoon de in de bios draaien. We gaan elke week wel een keer!

Een mevrouw van het bestuur van onze stageplek vertelde ons dat naast dat er 40 ouders geïnteresseerd zijn in het krijgen van een workshop over ‘independence skills’, er ook nog ouders van buitenaf komen die het onderwerp interessant vinden. Inge en ik geven de workshop op onze laatste zondag in Vietnam. We hebben dus nog zes weken om ons voor te bereiden.. de druk is al voelbaar aanwezig! Daarnaast helpen we volgende week vrijdag met een workshop voor de juffen over independence skills en begin november geven Inge en ik een workshop aan de vrijwilligers van CSDS over de doelgroep waar wij mee werken en hoe je hier het beste mee om kan gaan.

Vorig weekend heb ik een heerlijk weekend met Eline gehad. Ze was aan het reizen in Thailand en ze besloot nog naar Vietnam te gaan. Door haar enthousiaste verhalen hebben Inge en ik besloten om ook nog twee weken naar Thailand te gaan! Ik heb drie nachten met Eline in the Old Quarter geslapen en we hebben een tripje gemaakt naar Perfume Pagoda. De boot- en wandeltocht naar de pagoda viel tegen maar toen we er eenmaal waren was het het tripje waard. Het is een tempel in een grot waar een hele bijzondere sfeer hangt. Mensen zijn er aan het bidden, het is donker en wazig en het ruikt sterk naar wierrook. Ook hebben Eline en ik een dagje gezwommen, zijn we twee avonden gaan stappen, zijn we naar de bios geweest, hebben onze nagels laten doen en ik heb Eline egg chocolate laten proeven. Tot in april Eetje!

Benieuwd naar egg coffee? Hier is het recept!

Ingrediënten:
1 ei – 3 theelepels (Vietnamese) koffie poeder – 2 theelepels gezoete gecondenseerde melk – gekookt water

Bereiding:
Zet een klein kopje (Vietnamese) koffie – Sla een eitje gepot en gooi het eiwit weg – Mix de dooier en de gecondenseerde melk in een diepe kom en klop krachtig tot je een schuimig mengsel krijgt – Voeg een eetlepel van de koffie toe aan het mengsel – Schenk je koffie in een mooi (doorzichtig) kopje en schep het schuimige mengsel erop – Geniet <3

Dag lieve allemaal!
-xxx- Filou

  • 20 Oktober 2015 - 17:59

    Peggy:

    nou Filou wat een hoop leuke dingen heb je weer gedaan.
    was dat niet eng met die aapjes?
    dat recept wil ik wel een keer proberen. moet alleen kijken waar ik die vietnamese koffiek kan kopen.

    geniet ervan en ik wacht af wanneer er weer een nieuw verslag komt.
    gr


  • 21 Oktober 2015 - 22:01

    Rudie:

    wat een geweldige ervaringen. Ga zo door met de stage en de tripjes. Kusjes papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filou

Dag allemaal! Inmiddels zit ik in het vierde jaar van mijn studie Pedagogiek. Van september 2015 tot januari 2016 volg ik de minor International Sustainable Development Cooperation. Oftewel: samen met mijn reismaatje Inge woon ik vier maanden in Vietnam om daar stage te lopen en later het land door te reizen! :-D

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 9609

Voorgaande reizen:

05 September 2015 - 12 Januari 2016

Filou in Vietnam

Landen bezocht: